Мета: надання знань та вмінь з організації роботи торговельного підприємства, основних, технологічних процесів у торгівлі.
Завдання: пояснення термінів, понять, категорій, розкриття сутності, змісту організації торгівлі, її науково-теоретичних засад, вивчення нових теорій, методологічних підходів, аналіз закономірностей, тенденцій, явищ, характерних для організації торгівлі (вітчизняної і зарубіжної), вивчення організаційних систем, структур, форм і методів організаційної діяльності, наукове обґрунтування принципів, правил, засобів організації, перспективних моделей, організаційних побудов, пріоритетів організаційного розвитку, визначення змісту організаційних дій, способів посилення організаційного впливу для підвищення ефективності торговельної діяльності і реалізації функцій торгівлі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
законодавчі акти і нормативно-правові документи, що регламентують організацію та технологію торговельних процесів; види торговельних підприємств; види роздрібної торговельної мережі, її спеціалізацію, типізацію та принципи розміщення в містах, види та структуру приміщень магазинів та складів; вимоги до їх улаштування і використання; основні операції торговельно-технологічних процесів у магазині та організацію складських операцій; вимоги до організації робочих місць продавців, касирів, продавців-консультантів; правила розміщення товарів в торговельному залі; порядок заняття торговельною діяльністю та правила торговельного обслуговування населення; правила продажу продовольчих та непродовольчих товарів; форми та методи продажу товарів, законодавство щодо захисту прав споживачів; організацію приймання, зберігання та повернення тари; особливості перевезення вантажів окремими видами транспорту та організацію транспортно-експедиційних операцій;
вміти:
керуватися у своїй діяльності законодавчими актами та нормативно-правовими документами; розробляти раціональні торговельно-технологічні карти; здійснювати приймання товарів за кількістю та якістю, їх зберігання, підготовку до продажу та продаж відповідно до правил; організовувати роботу працівників магазинів.
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ
Лекція №1 Вступ. Торгівля як галузь економіки країни.
Лекція №2 Роздрібна торговельна мережа, її побудова та розміщення.
Лекція №3Основні напрямки розвитку і розміщення мережі магазинів.
Лекція №4 Улаштування роздрібних торговельних підприємств.
Лекція №5 Улаштування торговельної зали підприємства.
Практичне заняття №1 Визначення ефективності використання торговельних площ.Лекція №6 Організація торгово-технологічного процесу у роздрібних торговельних підприємствах.
Практичне заняття №3 Вивчення інструкцій про порядок приймання товарів за кількістю та якістю.
Практичне заняття №4 Вирішення ситуацій щодо приймання товарів за кількістю та якістю.
Практичне заняття №5 Документальне оформлення приймання товарів за кількістю та якістю.
Практичне заняття №6 Складання актів експертизи.
Лекція №7 Організація і технологія зберігання та підготовки товарів до продажу в магазині.
Практичне заняття №7 Ознайомлення з розміщенням і викладкою товарів у торговельних залах магазинів з різними методами продажу товарів (екскурсія).
Семінарське заняття №2 Організація торгово-технологічних процесів на роздрібних торговельних підприємствах.Лекція №8 Правила торговельного обслуговування населення.
Практичне заняття №8 Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення.
Лекція №9 Правила продажу товарів.
Практичне заняття №9 Правила роздрібного продажу непродовольчих товарів.Практичне заняття №10 Правила роздрібного продажу продовольчих товарів.
Лекція №10 Форми та методи продажу товарів.
Лекція №11 Особливі форми продажу товарів. Електронна торгівля.
Практичне заняття №11 Правила торгівлі на ринках.
Практичне заняття №12 Правила продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями.
Практичне заняття №13 Організація комісійної торгівлі непродовольчими товарами.
Практичне заняття №14 Вирішення та аналіз ситуацій, що виникають в процесі продажу товарів та обслуговування покупців.Практичне заняття №15 Ознайомлення з основами законодавства про захист прав споживачів.
Практичне заняття №16 Розробка заходів щодо захисту прав споживачів.
Семінарське заняття №3 Технологія продажу товарів.Лекція №12 Товарні склади оптових підприємств, їх улаштування.
Лекція №13 Торгово-технологічні процеси на складах.
Семінарське заняття №4 Розгляд та аналіз ситуацій щодо проведення технологічних операцій на складі.
Лекція №14 Організація і технологія тарних операцій в торгівлі.
Лекція №15 Організація товаропостачання роздрібних торговельних підприємств.
Лекція №16 Організація перевезення вантажів.
Підсумкове заняття.