Мета: формування сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту, формування розуміння концептуальних основ системного управління організаціями; набуття умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття адекватних управлінських рішень.
Завдання: теоретична та практична підготовка студентів з питань основ менеджменту системи невиробничої сфери різних форм власності та різної правової форми з урахуванням специфіки їх функціонування в умовах ринкової економіки.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
предмет, методи, сутність основних категорій та характеристики основних етапів розвитку менеджменту; рівні та сфери менеджменту; побудову організації; елементи організаційних структур управління; принципи і функції менеджменту; систему методів: адміністративні, економічні, соціально-психологічні; етапи процесу прийняття управлінських рішень; сутність управління конфліктами, змінами та стресами; сутність керівництва, характеристики стилів управління; формальне та неформальне лідерство; інформаційне забезпечення управління; види комунікацій; організацію комунікаційного процесу; організацію планування праці менеджера.
вміти:
забезпечувати функціонування прийнятої організаційної структури, організовувати діяльність і делегувати повноваження, розподіляти обов’язки, заохочувати підлеглих до діяльності, застосовуючи засоби мотивації праці, організовувати підбір, розстановку, рух кадрів підприємства з метою досягнення найвищої продуктивності праці, створювати сприятливий психологічний клімат у колективі з допомогою ефективного стилю керівництва і з додержанням етичних вимог, за допомогою найефективніших методів управління конфліктними ситуаціями, попереджувати виникнення таких ситуацій і знаходити шляхи виходу з них, управляти собою та іншими з дотриманням етичних норм взаємовідносин, організовувати власну працю і працю підлеглих з урахуванням психологічних особливостей людини, вимог наукової організації праці, використання технічних засобів управління, управлінських інновацій, визначати чинники професійної придатності працівників торгівлі.
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ
Лекція № 1. Вступ. Поняття, сутність і роль основ менеджменту.
Лекція № 2. Сутність, етапи розвитку та концепції менеджменту. Наукові школи менеджменту.
Семінарське заняття № 1. Теоретичні основи менеджменту. Сутність, етапи розвитку та концепції менеджменту.
Лекція № 3. Організаційні структури управління.
Практичне заняття № 1. Побудова організацій та видів організаційних структур управління.
Лекція № 4. Функції та технології менеджменту.
Практичне заняття № 2. Мотивація. Основні функції мотивації у сфері праці персоналу.Семінарське заняття № 2. Функції та технології менеджменту.
Лекція № 5. Принципи і системи методів менеджменту та механізм їх застосування.
Практичне заняття № 3. Вивчення обов’язків розподілу повноважень та відповідальності в організації.
Семінарське заняття № 3. Принципи і системи методів менеджменту та механізм їх застосування.
Лекція № 6. Управлінські рішення.
Практичне заняття № 4. Методи та моделі прийняття рішень. Ділова гра.
Практичне заняття № 5. Ділова гра. Управління персоналом в організації. Вивчення кадрового персоналу організації.
Семінарське заняття № 4. Управлінські рішення.
Лекція № 7. Управління персоналом в організації.
Практичне заняття № 6. Підготовка персоналу до роботи і розвиток його в організації.
Практичне заняття № 7. Визначення основних факторів, критеріїв для оцінки стилів керівництва.
Семінарське заняття № 5. Управління персоналом в організації.
Лекція № 8. Підготовка персоналу до роботи і розвиток його в організації.
Лекція № 9. Влада, керівництво в організації.
Лекція № 10.Стилі керівництва.
Лекція № 11. Управління конфліктами. Конфліктні ситуації. Модель і стадії розвитку конфліктів.
Практичне заняття № 8,9. Управління конфліктними ситуаціями.
Семінарське заняття № 6. Влада, керівництво в організації. Конфліктні ситуації.
Лекція № 12. Організація особистої праці менеджера.
Практичне заняття № 10. Планування особистої праці менеджера.
Лекція № 13. Інформація і комунікації в менеджменті підприємства.
Практичне заняття № 11. Інформація і комунікації.
Лекція № 14. Організаційно-розпорядча діяльність в управлінні.
Практичне заняття № 12. Організаційно-розпорядча діяльність в управлінні.