Мета: ознайомлення майбутніх фахівців з галуззю торгівлі, її особливостями; з діяльністю з організації торгівлі, організаційно-правовим її регулюванням; з комерційною, товарознавчою, маркетинговою та управлінською діяльністю в торгівлі.
Завдання: сформувати у студентів загальні уявлення про обрану спеціальність; показати і пояснити процеси, особливості, відмітні риси і взаємні зв'язки комерційної діяльності в економічних відносинах; розкрити основні передумови, актуальність і необхідність підготовки фахівців з комерційної діяльності для сучасного бізнесу; визначити функції, місце і роль сучасних фахівців у галузі комерції в економічних процесах національного та міжнародного ринку; обгрунтувати важливість і необхідність ретельного вивчення загальноосвітніх і спеціальних дисциплін трьохрічного навчального плану; ознайомити студентів з основними напрямками організації та розвитку сучасного навчального процесу у ТК ЗНУ; ознайомити майбутніх фахівців з низкою методів, інструментів і технологій, часто вживаних в практичній, професійній, педагогічній діяльності викладацького складу; прищепити потребу в серйозному вивченні та освоєнні навчальних дисциплін спеціальності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
навчальні методи і технології, що формують фахівця у вищому навчальному закладі; методи пошуку і роботи з інформаційними, літературними джерелами та документами, необхідними для освоєння спеціальності; технології, процедури формування рефератів, творів, резюме з основних тем спеціальності; основоположні принципи комерційної (торговельної) діяльності; основні етичні аспекти комерційної діяльності; цілі та основні завдання комерційної (торговельної) діяльності; особистісні та професійні вимоги до спеціаліста в галузі комерції.
вміти:
правильно зорієнтуватись в конкретизації майбутньої торговельної діяльності і обрати оптимальні шляхи в досягненні професійної цілі; визначати свої сильні та слабкі сторони, галузі успіху і особисту стратегію професійного становлення; складати авторське резюме та супроводжувальний лист; визначати правильність товарного маркування; розробляти рекламні тексти і оформлювати рекламні оголошення.
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ
Лекція № 1. Вступ. Навчання в Торговому коледжі ЗНУ за спеціальністю «Товарознавство та комерційна діяльність». Торгівля як суспільне явище. Історична довідка розвитку торгівлі.
Лекція № 2. Особливості організації торгівлі. Правове регулювання з організації торгівлі.
Практичне заняття №1. Вивчення основ законодавства про захист прав споживачів та правил продажу окремих видів товарів.
Лекція № 3. Характеристика закладів торгівлі. Оформлення торговельних підприємств.
Практичне заняття № 2. Характеристика інтер`єру магазину та визначення видів зовнішньої реклами (екскурсія по місту).
Лекція № 4. Особливості комерційної діяльності.
Практичне заняття № 3. Підготовчий етап до комерційної діяльності.
Лекція № 5. Кар'єра комерсанта.
Практичне заняття № 4. Особиста стратегія професійного становлення.
Практичне заняття № 5. Складання свого авторського резюме, супроводжувальної записки, автобіографії.
Лекція № 6. Ділова етика в комерції.
Лекція № 7. Товарознавча діяльність.
Практичне заняття № 6. Товарне маркування (товарний знак, знак відповідності, екологічний знак, знак нагород).
Лекція № 8. Маркетингова діяльність.
Практичне заняття № 7. Розробка рекламних текстів і оформлення оголошень.
Лекція № 9.Управлінська діяльність в торгівлі.
Залік.