Мета: набуття знань щодо комерційної класифікації товарів і послуг, комерційних зв`язків і комерційних служб підприємств, комерційної діяльності в оптовій та роздрібній торгівлі.
Завдання: теоретична та практична підготовка студентів з питань комерційної діяльності системи невиробничої сфери різних форм власності та різної правової форми з урахуванням специфіки їх функціонування в умовах ринкової економіки.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: законодавчі та нормативні акти, які регламентують комерційну діяльність в Україні методи вивчення, прогнозування та формування попиту населення на товари, формування та регулювання асортименту товарів; порядок організації товаропостачання магазину; форми і методи досягнення комерційного успіху;
вміти: керуватися в своїй діяльності законодавчими та нормативними актами, які регулюють комерційну діяльність в Україні; аналізувати та прогнозувати ринкову ситуацію; обґрунтовувати вибір асортиментної політики підприємства; визначати потребу в товарах, виходячи з планів реалізації товарів і послуг, організовувати і проводити для цього комплекс заходів; організовувати договірну роботу з постачальниками та укладати договори; здійснювати оперативний контроль за надходженням товарів та виконанням укладених договорів на постачання товарів, визначати економічну ефективність форм роздрібного продажу, забезпечувати комерційний успіх підприємства.
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ
Лекція № 1. Вступ. Поняття і сутність комерційної діяльності.
Лекція № 2 Товари і послуги як об’єкти комерційної діяльності.
Семінарське заняття №1 Товари і послуги як об’єкти комерційної діяльності.
Лекція № 3. Основи функціонування оптового ринку.
Лекція № 4. Інфраструктура оптового ринку.
Лекція №5. Організація комерційної діяльності в оптовій торгівлі.
Практичне заняття № 1Правове регулювання взаємозв’язків між суб’єктами оптового ринку.
Лекція № 6. Види господарських договорів.
Практичне заняття № 2. Оформлення договорів.
Практичне заняття № 3. Оформлення договорів.
Практичне заняття № 4. Аналіз ситуацій, які виникають в процесі виконання господарських договорів.
Семінарське заняття № 2. Організація комерційної діяльності в оптовій торгівлі. Види господарських договорів.
Лекція № 7. Організація оптових закупівель товарів та їх комерційне забезпечення.
Лекція № 8. Оптові закупівлі товарів на ярмарках і виставках.
Практичне заняття № 5. Організація закупівлі товарів на ярмарках і виставках.
Практичне заняття № 6. Організація закупівлі товарів на ярмарках і виставках (екскурсія).
Лекція № 9. Організація закупівлі товарів на біржах.
Практичне заняття № 7,8,9. Ділова гра: Організація закупівлі товарів на біржі.
Семінарське заняття № 3. Організація оптових закупівель товарів.
Лекція № 10. Організація оптового продажу товарів.
Практичне заняття № 10. Організація оптового продажу товарів.
Лекція № 11. Система товаропостачання роздрібної торговельної мережі.
Практичне заняття № 11. Товаропостачання роздрібної торговельної мережі.
Семінарське заняття № 4. Організація оптового продажу товарів та їх постачання в роздрібну торговельну мережу.
Лекція № 12. Основи формування асортименту товарів на підприємствах оптової торгівлі та управління товарними запасами.
Лекція № 13. Вивчення і прогнозування попиту на товари у роздрібній торгівлі.
Практичне заняття № 12 Розробка заходів щодо збору інформації про попит у підприємствах роздрібної торгівлі.
Лекція № 14. Формування асортименту товарів в роздрібній торговельній мережі.
Практичне заняття № 13. Формування асортименту товарів на підприємствах оптової та роздрібної торгівлі (Аналіз ситуації).
Лекція № 14. Система послуг у роздрібній торгівлі як засіб стимулювання продажу товарів.
Семінарське заняття № 5. Комерційна діяльність у роздрібній торгівлі.
Обов`язкова контрольна робота