Мета: надання студентам системи знань з філософії як світогляду людини, вивчення суб’єктно-об’єктних відносин між світом і людиною, розширення світогляду студентів.
Основними завданнями, що мають бути вирішені у процесі викладання дисципліни, є формування у студентів філософського наукового світогляду, що має ґрунтуватися на загальному уявленні про світ, усвідомленні принципів буття, закономірностей розвитку природи і суспільства.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
• відмінність світоглядної природи філософського знання від релігійного, наукового, художнього;
• основні галузі філософського знання (онтологію, гносеологію, логіку, етику, естетику, соціальну філософію, історію філософії, філософську антропологію, основи релігієзнавства тощо);
• основні форми і принципи буття, сутність діалектики, шляхи пізнання світу;
• закономірності розвитку природи і суспільства;
• властивості процесу мислення людини.
вміти:
- використовуючи типологізовані, формалізовані результати спостережень з допомогою методологічних принципів формалізації, надання критеріїв оцінювання, подавати результати спостережень у визначеній знаковій системі, накопичувати необхідний для структурування обсяг розрізненого інформаційного матеріалу;
- на основі аналізу розрізненого інформаційного матеріалу з допомогою методологічних принципів розподілу та класифікації структурувати інформацію, виявляти зв’язки між елементами інформаційного матеріалу;
- на основі результатів порівняльного аналізу визначеної системи з існуючими моделями систем установлювати її тип та характеристики, відповідність меті діяльності, самостійно синтезувати схему функціонування оптимальної системи, встановлювати зв’язки між елементами оптимальної системи;
- використовуючи теоретично визначені правила функціонування системи, за певними методиками розробляти практичні рекомендації щодо безпечної та ефективної діяльності, здійснювати самостійну діяльність, встановлювати ступінь істинності теоретично визначених правил.
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ
Лекція №2. Філософія Стародавнього світу.
Лекція №3. Філософія європейського середньовіччя та епохи Відродження.
Семінарське заняття №1. Філософія європейського середньовіччя та епохи Відродження.
Лекція №4. Філософія Нового часу.
Лекція №5. Філософія ХІХ – ХХ століть.
Лекція №6. Філософська думка в Україні.
Семінарське заняття №2. Філософська думка в Україні.
Лекція №7. Філософський аналіз суспільства.
Семінарське заняття №3. Проблема буття у філософії.
Лекція №8. Духовний вимір людського буття.
Лекція №9. Основи філософського вчення про розвиток.
Семінарське заняття №4. Основи філософського вчення про розвиток.
Лекція №10. Основний зміст пізнавальної діяльності.
Лекція №11. Філософська концепція людини.
Семінарське заняття №5. Цінності в житті людини і суспільства.
Залік.
Рекомендована література
1. Алексеев А.П. Краткий философский словарь. – Москва, 2002.
2. Бичко І.В. Філософія: Підруч. для вузів. – К.: Либідь, 2001.
3. Бойченко І.В. Філософія історії: Підруч. для вузів. – К.: Знання, 2000.
4. Волинка Г.І., Огородник І.В. Вступ до філософії: Підручн. для вузів. – К.: Вища шк., 2000.
5. Герасимчук А.А., Тимошенко З.І. Курс лекцій з філософії: Навч. посіб. для вузів. – К., 2002.
6. Горський В.С. Історія української філософії: Навч. посіб. для вузів. – К.: Наук. думка, 2001.
7. Досвід людської особи: Нариси з філософської антропології / Редкол.: Д. Федорика, Т. Добко. – Львів, 2000.
8. Іллін В.В. Філософія: Підручник: В 2 ч. – К.: Знання, 2002.
9. Кондзьолка В.В. Історія середньовічної філософії: Навч. посіб. для вузів. – Львів: Світ, 2001.
10. Людина і світ: Підруч. для загальноосвітніх, професійно-технічних та вузів І – ІІ рівня акредитації / Губерський Л.В., Кремень В.Г., Приятельчук А.О. та ін. – К.: Знання, 2001.
11. Лях В.В. Світоглядно-методологічні інновації в західноєвропейській філософії. – К.: Знання, 2001.
12. Огородник І.В., Огородник В.В. Історія філософської думки в Україні: Курс лекцій: Навч. посіб. для вузів. – К.: Знання, 1999.
13. Петрушенко В.Л. Основи філософських знань. – Львів.: Магнолія плюс, 2004.
14. Причепій Є., Черній А. та ін. Філософія. – К.: Академія, 2001.
15. Сучасна зарубіжна філософія: Течії і напрями. Хрестоматія: Навч. посіб. / Упор. В.В. Лях, В.С. Паденок. – К.: Ваклер, 1996.
16. Федів Ю.О., Мозгова Н.Г. Історія української філософії: Навч. посіб. для вузів. – К.: Україна, 2000.
17. Філософія: Навч. посіб. для вузів / За ред. І.Ф. Надольного. – К.: Вікар, 2002.
18. Філософія: Підруч. для вузів / За ред. М.І. Горлача, В.Г. Кременя. – Х.: Консум, 2001.
19. Философский энциклопедический словарь / Сост. Е.Ф. Губский, Г.В. Кораблёва, В.А. Лутченко. – Москва, 2002.
20. Філософський енциклопедичний словник. – К.: Знання, 2002.