Мета: надання спеціальних теоретичних знань із стандартизації, сертифікації, споживних властивостей товарів, зберігання їх протягом життєвого циклу товару, формування навичок розпізнавання асортименту та оцінки якості продовольчих товарів, необхідних для успішної професійної маркетингової діяльності молодшого спеціаліста-маркетолога.
Завдання: ознайомлення з об’єктами, предметом, методами, термінологією і задачами товарознавства; з номенклатурою показників якості, асортименту і конкурентоспроможності товару, методами їх оцінки і формування на різних етапах життєвого циклу товарів; зі способами зберігання якості в процесі транспортування, зберігання і реалізації; з питаннями маркування, пакування і інформації про товари.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні
знати:
- закони, підзаконні акти, нормативні документи в галузі стандартизації, метрології і сертифікації товарів та послуг;
- стан ринку продовольчих товарів в Україні і в світі; виробників товарів;
- цілі, задачі, засоби, стандартизації, метрології і сертифікації;
- нормативні документи, що визначають якість, пакування, маркування, транспортування і зберігання товарів;
-властивості і показники асортименту, асортиментна політика;
- показники та вимоги до якості товарів, нормування якості;
- ідентифікацію та фальсифікацію товарів: види, ознаки, методи;
- структуру, призначення і правила маркування товарів; вимоги до неї;
- організацію транспортування, приймання, зберігання товарів.
вміти:
- працювати з нормативними документами і законодавчими актами;
- аналізувати товарний асортимент підприємства, формувати асортиментну політику;
- проводити оцінку якості товарів;
- проводити ідентифікацію і виявляти фальсифікацію товарів на всіх етапах товаропросування;
- розроблювати міроприємства по попередженню дефектів і втрат;
- забезпечувати виконання правил і режимів транспортуванню, зберігання і реалізації продовольчих товарів.
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ
Предмет, зміст і завдання товарознавства
Основи стандартизації, метрології , сертифікації. Експертиза товарів.
Практична робота 1. Загальні відомості про товарознавство прод. і непрод. товарів.
Зерно-борошняні і хлібобулочні вироби.
Практична робота 2. Вивчення асортименту та оцінка якості зерно борошняних товарів
Овочі, плоди, гриби і продукти їх переробки
Цукор, крохмаль, крохмалепродукти, мед, кондитерські вироби
Практична робота 3. Розпізн.асорт. цукру, крохмалю, меду, конди виробів по зовнішнім відрізнювальним ознакам, стандартам.
М'ясо і м'ясні товари
Практична робота 4. Вивчення асортименту та оцінка якості м'ясних товарів.
Риба і рибні товари
Молоко і молочні товари
Практична робота 5. Вивчення асортименту та оцінка якості молочних товарів.
Смакові товари, харчові концентрати
Практична робота 6. Вивчення асортименту та оцінка якості смакових товарів
Література
1. І.В.Сирохман, І.М.Задорожний, П.Х.Пономарьов Товарознавство продовольчих товарів Підручник. 4-е вид, переробл. і доп. - Київ: Лібра, 2007. - 600 с.
2. Сирохман І.В., Задорожний І.М., Пономарьов П.Х. Товарознавство продовольчих товарів: Підручник. - Київ: Лібра, 2012 - 471 с. "
3. Товарознавство. Продовольчі товари: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів освіти 1 та 2 рівнів акредитації / О.Г. Бровко, О.В. Булгакова, Г.С. Гордієнко, В.В. Дятлов, А.А. Квасников, А.П. Козлов, О.В. Кудінова, Н.Т. Лазарева, Г.О. Ліхоніна, Л.П. Ляховченко, В.Д. Малигіна, І.І. Медведкова, Л.В. Молоканова, Л.В. Породіна, В.П. Ракова, О.А. Ракша-Слюсарева, Е.О. Темнохуд. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2008. - 619 с.