Метою курсу «Основи психології»:
- сформувати у студентів знання про психологічні особливості професійної діяльності робітників торгівлі, індивідуальні риси покупця та відповідно до цього підбирати методи та прийоми обслуговування;
- навчити ефективно організовувати свою працю, підвищувати її продуктивність, та в своїй професійній діяльності навчитися досягати поставленої мети.
Завдання курсу «Основи психології»:
- сформувати у студентів уявлення про природу психіки людини;
- навчити виокремлювати індивідуальні психологічні риси покупця, його спрямованості, темпераменту, характеру, здібностей;
- навчити пояснювати власні психічні процеси, властивості, та стани;
- сформувати знання про найпростіші прийоми психічної саморегуляції;
- навчити усвідомлювати особливості взаємодії людей в процесі спілкування та спільної діяльності; оволодіти прийомами, що підвищують ефективність спілкування;
- сформувати знання про психічні особливості професійної діяльності продавця, взаємодію продавця з покупцем;
- розвинути практичні вміння, що забезпечують творчість та ініціативу в різних видах діяльності, формування загальних уявлень студентів про психологію як науку.
Відповідно до поставленої мети студент повинен
знати:
- предмет,задачі, методи психології;
- анатомо-фізіологічні особливості нервової системи людини;
- загальне поняття про сприйняття, відчуття, мислення, пам'ять, уяву;
- загальне поняття про емоції, емоційні якості особистості;
- основні якості волі, причини і переборення безвілля;
- поняття «особистість», індивідуальні особливості особистості, фактори соціалізації особистості;
- поняття про потреби, цінності, ідеали, переконання особистості;
- різновиди здібностей, залежність здібностей від задатків;
- типи темпераментів, властивості темпераменту;
- поняття про характер, його формування;
- засоби спілкування, невербальні засоби спілкування, комунікативні бар’єри;
- психологічні особливості ділового спілкування: невербальні компоненти спілкування;
- психологічний мвкроклімат своєї групи, способи рефлексії;
- невербальну, вербальну комунікацію;
- основні стилі поведінки при розв’язанні конфліктів;
- поняття про дільяність, мотиви, мету діяльності, діяльність керівника;
- психологічні особливості робітників торгівлі;
вміти:
- аналізувати особливості свого мислення і пам’яті;
- аналізувати особливості свого темпераменту;
- знаходити вірні шляхи виходу з конфліктної ситуації;
- володіти професійною етикою.
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ
1.Лекція № 1 Предмет, задачі та методи психології.
2.Лекція № 2 Особливості психічних пізнавальних процесів особистості.
3. Лекція № 3 Особливості психічних пізнавальних процесів особистості
4. Практична робота № 1 Психічні пізнавальні процеси
5. Лекція № 4 Поняття про емоції, почуття, волю.
6. Практична робота № 2 Емоційно-вольова сфера особистості.
7. Лекція № 5 Соціальний аспект особистості.
8. Лекція № 6 Темперамент. Характер.
9. Практична робота № 3 Темперамент. Характер.
10. Лекція № 7 Сутність спілкування.
11. Лекція № 8Психологія та етика ділового спілкування, ділових відносин.
12. Лекція № 9 Психологія конфлікту.
13. Семінарське заняття № 1 Психологія конфлікту.
14. Лекція № 10 Психологія колективу, групи.
15. Лекція № 11 Психологія діяльності. Психологія управління.
16. Лекція № 12 Особливості професійної дільності робітників торгівлі.
17. Залік.
Основна література
1. Аминов И.И.: Психология делового общения. - М.: Омега – Л, 2009. – 304с.
2. Андреева Г.М. Социальная психология М., 2003. – 290 с.
3. Андреева И. В. Этика деловых отношений / Андреева И. В. – СПб. : Вектор, 2006. – 160с.
4. Анцупов А. Я. Конфликтология: Учебник для вузов. — М.: ЮНИТИ,. 2000. – 551 с.
5. Винославська О. В. Психологія / Навчальний посібник. – К.: ІНКОС, 2005
6. Волошина В.В. , Долинська Л.В., Ставицька С.О , Темрук О.В. Загальна психологія: Практикум: Навч. посібн. — К.: Каравела, 2005. - 280 с.
7. Гиппенрейтер Ю. Б. Введение в общую психологию. Курс лекций . –– М.: «ЧеРо», при участии издательства «Юрайт», 2002. – 336 с.
8. Деловая этика/ авт.-сост. В. К. Трофимов. – Ижевск: ФГБОУВПО Ижевская ГСХА, 2012. – 352 с.
9. Еникеев М.И. Общая и социальная психология. – М.: НОРМА – ИНФРА, 2000. – 624с.
10. Ждан А.Н. История психологии. От Античности до наших дней: Учебник для вузов.— 5-е изд., перераб. и доп.— М.: Академический Проект, 2004.— 576с.
11. Загальна психологія: Підручник / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – К.: Либідь, 2005. – 464 с.
12. Крысько В.Г. Общая психология в схемах и комментариях : учеб. Пособие / В. Г. Крысько. – СПб.: Питер. – 254 с.
13. Лесько О. Й Етика ділових відносин: навчальний посібник / Лесько О. Й., Прищак М. Д., Залюбівська О. Б. та ін. – Вінниця: ВНТУ, 2011 – 309 с.
14. Максименко С. Д. Загальна психологія/ Максименко С. Д. Видання 3-є, перероблене та доповнене. Навчаль ний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 272 с.
15. М’ясоїд П. А. Загальна психологія: Навчальний посібник. – К.: Вища школа, 2001. – 487 с.
16. Немов Р.С. Общая психология: учебник / Р. С. Немов. – М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2001. – 400 с.
17. Психология и этика делового общения: Учебник для вузов /Под ред. проф. В.Н. Лавриненко. — 4-е изд., перераб. и доп. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. – 415с.
18. Столяренко Л. Д. Основы психологии. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. – 721 с.
19. Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности: основные положения, исследования и применение/Хьелл Л., Зиглер Д. СПб.: Питер Пресс, 1997.
20. Цимбалюк І. М. Психологія торгівлі: Навчальний посібник. – К.: Професіонал, 2006. – 368 с.
21. Цветков В.Л. Психология конфликта. От теории к практике: Учебное пособие для студентов вузов / В.Л. Цветков. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2013. – 183c.
22. Шеламова, Г.М. Деловая культура и психология общения: Учебник для начального проф. образования / Г.М. Шеламова. - М.: ИЦ Академия, 2013. – 192 c.
Додаткова література
1. Андриенко Е. В. Социальная психология: учеб. пособие / Е. В. Андриенко. – М. : Академия, 2001. – 264 с.
2. Бороздина Г.В.: Психология делового общения. – М.: ИНФРА-М, 2008 – 222с.
3. Изард К. Психология эмоций/ Перев. с англ. – СПб: Издательство «Питер», 1999. – 464 с.
4. Ильин Е.П. Психология общения и межличностных отношений / Е.П. Ильин. – СПб.: Питер, 2013. – 576 с.
5. Майерс Д. Социальная психология / Д. Майерс. – СПб.: Питер, 2007. – 794 с. – (Серия «Мастера психологии»)
6. Практикум із загальної психології / За ред. Т. І. Пашукової – К.: Т-во “Знання”, КОО, 2000. – 204 с.
7. Роменець В. А. Психологія творчості: навчальний посібник. – К.: Либідь, 2001. – 288 с.
8. Самыгин С.И.: Психология управления для студентов вузов. – Ростов н/Д: Феникс, 2008. – 512 с.
9. Соснин В. А. Социальная психология / В.А. Соснин, Е.А. Красникова. – М.: ФОРУМ: ИНФРА-М, 2007. – 336 с.