Мета дисципліни: полягає у: формуванні у молодих громадян України поваги до прав людини, здатності реалізувати свої права і свободи, поважаючи при цьому права і свободи інших громадян, а також діяти у відповідності до власних переконань і цінностей на принципах плюралізму і демократії.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
• значення всієї сукупності людських прав і свобод;
• вагу культури для цивілізації;
• основоположні засади сімейного життя та родинних зв’язків;
• методи вирішення конфліктних ситуацій;
• принципи функціонування сучасної соціальної держави;
• характерні риси демократії і сучасної світової та української політичних систем і інституцій;
• особливості функціонування ЗМІ;
• місце України у світі: євро інтеграції та глобалізації.
вміти:
• розуміти і тлумачити поняття “соціалізація”;
• характеризувати і оцінювати значення та роль родинної соціалізації;
• визначати сім’ю як основу суспільства, її функції та роль у розвитку особистості;
• висловлювати думку про тенденції розвитку сучасної сім’ї в Україні; характеризує і оцінює культуру сімейних стосунків й про необхідність врахування ґендерних особливостей в різних сферах життєдіяльності сучасного українського суспільства;
• розуміти і тлумачити вплив ВНЗ на формування особистісних рис;
• аналізувати взаємовідносини викладачів і студентів у навчально-виховному процесі;
• застосовувати знання для захисту своїх прав у коледжі і в суспільних відносинах;
• співвідносити права й обов’язки студентів;
• давати оцінку власній поведінці і поведінці однолітків;
• усвідомлювати, що демократизація студентського життя є елементом демократизації суспільства в цілому;
• висловлювати свою думку щодо норм поведінки підлітків у суспільстві;
• тлумачити поняття “субкультура”;
• порівнювати культуру поколінь в різні історичні періоди;
• визначати роль молодіжних організацій у становленні творчої і активної молоді України;
• зіставляти та порівнювати молодіжні організації з молодіжними субкультурами;
• критично аналізувати молодіжні субкультури й знаходити в них позитивні та негативні сторони;
• брати участь у роботі формальних та неформальних молодіжних організацій;
• тлумачити поняття “стереотипи”;
• висловлювати свою думку щодо ролі стереотипів в житі людини і суспільства;
Зміст курсу
1. Тема 1. Вступ
2. Тема 2. Стереотипи та упередження
3. Тема 3. Соціум (суспільство людей)
4. Тема 4. Соціальна мобільність
5. Тема 5. Права, свободи та відповідальність
6 Тема 6. Громадянське суспільство
7. Тема 7. Демократія
8. Тема 8. Засоби масової інформації
9. Тема 9. Полікультурність Політичні інститути і процеси
10. Тема 10. Соціалізація особистості
12. Тема 12. Нація
13. Тема 13. Світові релігії
14. Тема 14. Політична система
Перелік навчально-методичної літератури
1. Арцишевський Р. А. Світ і людина: Підручник для 8−9 класів / Арцишевський Р. А. − К.: ВТФ “Перун”, 2006. − 448 с.
2. Булашев Г. О. Український народ у свої легендах, релігійних поглядах та віруваннях / Булашев Г. О. − К., 2003.
3. Вейсс В. К. Нравственные основы жизни человека / Вейсс В. К. − Минск, 2000.
4. Гайдученко И. А. Слово о личности: философские эссе / Гайдученко И. А. − Минск, 2011.
5. Людина і світ. / за ред. Л.В.Губерського. – К., 2001.
6. Людина і світ. / за ред. Л.В.Губерського. – К., 2007.
7. Вілков В.Ю., Салтовський О.І. Людина і світ. Навч.посіб. – К., 2004.
8. Шляхтун П.П. Політологія. – К., 2002
9. Макарчук С. А. Український етнос: Виникнення та історичний розвиток / Макарчук С. А. − К., 2012.
10. Теремецька Т. В. Людина і світ: 11 кл.: Зразки відповідей до екзаменаційних білетів / Т. В. Теремецька, Т. В. Бакка − К., 2004. − 48 с.
11. Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні / Чижевський Д. − К., 2006.