Мета: формування розвинутої культури менеджменту, самореалізації особистості спеціаліста і підприємця. Прищепити студентам навички самостійного розгляду та вирішення проблем ведення бізнесу, методологічних проблем та діяльності із залученням понятійного апарату етики; пробудити у студентів інтерес до духовних пошуків та розширення горизонту особистісного світобачення.
Основними завданнями, що мають бути вирішені у процесі викладання дисципліни, є ознайомлення студентів з класичними зразками етичної думки та нормами етикету, які неможливо відділити від етичних і моральних принципів; формування у студентів поняття етичності службової поведінки і вчинків менеджера, вироблення навиків аналізу установок, властивих кожному менеджеру і різних типів керівництва для вироблення стратегії організації в плані етики. Одне із провідних завдань курсу полягає у роз’ясненні причин підвищення значущості гуманітарного знання за умов ускладнення міжіндивідуальних стосунків в сучасному суспільстві.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні
знати:
сучасний стан теорії етики в сфері підприємництва; специфіку етики бізнесу та її зв'язок з іншими сферами практичної діяльності; етичні норми та стандарти в історії бізнес-етики; аналіз взаємодії етики бізнесу і економічної теорії, особливості ділового етикету; сутність етики, культури, норм поведінки; організацію взаємодії ділових партнерів; сучасні методи оцінки ділових партнерів; форми ділового спілкування; невербальні і вербальні засоби спілкування; колективне обговорення ділових проблем.
вміти:
користуватися базовою термінологією етики бізнесу; адаптувати теоретичний та практичний матеріал до сучасних умов ринку; вирішувати проблеми ділового життя; створити здорову атмосферу в організації, підтримуючи дух дружньої взаємодії та взаєморозуміння між колегами; використовувати отримані знання ділового етикету в підприємницькій діяльності; застосовувати правила поведінки ділової людини; сприйняти інформацію в різних формах та різними способами; ефективно використовувати невербальні засоби; організовувати і проводити співбесіду.
Зміст дисципліни:
Лекція №1. Предмет етики та її завдання.
Лекція №2. Професійна етика. Етичні установки та норми.
Семінар №1. Етика бізнесу: еволюція розвитку, поняття та значення.
Лекція №3. Принципи та категорії етики ділових відносин.
Лекція №4. Організація та техніка ділового спілкування. Діловий протокол.
Лекція №5. Підготовка та проведення ділових зустрічей.
Семінар №2. Техніка ділового спілкування.
Лекція №6. Етика бізнесу, її зміст та принципи.
Лекція №7. Поняття про діловий етикет, його форми і правила.
Семінар №3. Система норм морального поводження.
Лекція №8. Соціально-економічні аспекти бізнесу. Відносини власності і бізнес.
Семінар №4. Соціально-економічні аспекти бізнесу. Відносини власності і бізнес.
Лекція №9. Приватні та суспільні інтереси бізнесу.
Лекція №10. Професійна культура бізнесової діяльності.
Лекція №11. Ділові прийоми. Стиль та імідж ділової людини. Ділові поїздки.
Рекомендована література:
1. Герасимчук А.А., Тимошенко О.І., Шашкевич Я. «Етика й етикет сучасного бізнесу – запорука економічної безпеки підприємств»: Навч. посібник /За заг. ред. З.І. Тимошенко. – К. Вид-во Європ. ун-ту, 2007. – 285 с.
2. Воронкова В. Філософія управління персоналом: Монографія. – З.: Вид-во ЗДІА, 2005. – 472 с.
3. Ділове спілкування /За ред. О.З. Лебедева-Гулей, навч. посібник, - К.: «Академвидав», 2004.
4. Калашник Г.М. Вступ до дипломатичного протоколу та ділового етикету: М., 2006. – 368 с.
5. Ладатко Л.В. Этика и культура управления: Учеб. пособие, Ростов н/Д: Феникс, 2006. – 317 с.
6. Малахов В. Етика: Курс лекцій: Навч. посібник. – К.: Либідь, 2003.
7. Мовчан В. Етика: Навч. посібник. – Львів, 2005.
8. Мовчан В.С. Історія і теорія етики. –Лівів, 2005.
9. Тимошенко Н.Л. «Корпоративна культура: діловий етикет»: Навч. посібник, - К.: Знання, 2006. – 391 с.
10. Хміль Ф.І. «Ділове спілкування»: Навч. посібник, - К.: «Академвидав», 2005. – 278 с.
11. Шостек А. Бесіди з етики. - Л., 1999.